Motorem napędowym Grupy jest jej segment deweloperski, odpowiadający za gros skonsolidowanych przychodów i zysków. W okresie 9 miesięcy br. segment rozpoznał 110,8 mln zł przychodów od klientów zewnętrznych, wypracowując 39,9 mln zł zysku operacyjnego oraz 31,6 mln zł zysku netto. Marża segmentu wzrosła z 20,6% w okresie 9 miesięcy 2020 r. do 40,2% obecnie. Kluczowy wpływ na wyniki segmentu miało rozpoznanie w wynikach sprzedaży 241 lokali z rzeszowskiego projektu Wikana Square. Łącznie do końca września Grupa przekazała nabywcom 273 lokale. Liczba lokali sprzedanych do końca trzeciego kwartału br., a nieprzekazanych nabywcom wyniosła na koniec września 217 sztuk.
- Mamy za sobą kolejny udany, zarówno pod względem wyników finansowych jak i osiągnięć operacyjnych kwartał. Model biznesowy Grupy, oparty m.in. o dywersyfikację geograficzną działalności deweloperskiej, koncentrację na rynkach mieszkaniowych miast spoza „wielkiej szóstki” oraz dyscyplinę kosztową przynosi satysfakcjonujące rezultaty. Naszym priorytetem jest dalszy dynamiczny rozwój Grupy, wykorzystanie naszych atutów, jakimi są efektywny model biznesowy, rozpoznawalna marka oraz atrakcyjny, tak pod względem lokalizacji jak i poniesionych nakładów na zakup gruntów, portfel projektów. Zwiększamy sprzedaż nie tylko rok do roku, ale również kwartał do kwartału. Sukcesywnie wzbogacamy naszą ofertę mieszkaniową, docierając do coraz szerszego grona odbiorców. W portfelu Grupy znajdują się inwestycje z łącznie 1,6 tys. lokali możliwych do wprowadzenia do sprzedaży w perspektywie najbliższych 4 lat. Mamy potencjał, by również w kolejnych latach dostarczać akcjonariuszom WIKANA S.A. wielu powodów do zadowolenia z inwestycji, zwiększając potencjał i wartość firmy – komentuje Piotr Kwaśniewski, prezes WIKANA S.A.